|
aradoona
|
 |
« Vastaus #45 : Kesäkuu 16, 2012, 23:31:11 » |
|
Joonas flippas tontun itellee 50/50 rahat hupissa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Hale
|
 |
« Vastaus #46 : Kesäkuu 17, 2012, 03:31:48 » |
|
Eihän se sit ihan putkeen menny. Loppujenlopuksi sija 10 ja minicash 340€+ 6 bountya. Tuli heiluttua aikalailla suuntaan ja toiseen, mm. 1,8k -> 75k vajaassa tunnissa. Ei jääny ku yks mieleenpainuva käsi: Hero avaa UTG+1, BB 3bettaa, flop KT2 vihu check-minraise, turn vihu T ja vihu taas sököttää ja minraisea, river 3 vihu puskee ja hero tankkiin, pitkän mietinnän jälkeen otin QT vs vihun T9, toi oli se 75k potti millä sain ylivoimasen chipleadin. Sit pari tuntia roskaa ja parhaillaan kävin vissiin 91k ennenku survasin 4k/8k levelillä 52k QJ vs Parkkisen AK eikä etenemistä. Sentään Heinäsen Pasin bountyn sain 13 left, siitä aika ylpeä. Nyt 14h keittoa ottaneena en jaksa miettiä kappalejakoja yms.. urug ja seth viestiä ni shippaan noi 17€ mieheen, kunhan elämä voittaa.
BTW vika biitti himaan tullessa, kun oli paikallinen grilli kiinni 4:20 vaikka ovessa aukiolo klo 5 asti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
If looks could kill...
|
|
|
|
LooseGoose
|
 |
« Vastaus #47 : Kesäkuu 17, 2012, 07:46:18 » |
|
Itse out about 20., loosegoose tuli tossa kiroille vastaan eli out about 15.
Hale oli 5/14
Vähän syletti silloin mutta normi poksuahan se oli. Seppo "oikein teit" Parkkonen, joka vei koko skaban, veti 3 outtisen pakasta heti floppiin kun puskin TT:llä vajaa 30k keskelle prefolop (Sepolla A6s). Sepe oli tosin jo avannut ja sillä oli iso stäkki joten eipä siinä mittää. Nää 3 outtiset kyl aina syö mutta eipä täs muuta ku leuka rintaan ja kohti uusia biittejä. Sain yhden bountyn ja sit vielä 10% Halelta joten ei ny ihan tyhjinkäsin tarvinnu poistuu. Jälkipelitkin oli aika kosteet ja mukava oli taas nähdä jengiä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Urug
|
 |
« Vastaus #48 : Kesäkuu 17, 2012, 08:09:28 » |
|
Mites Korppu?
Ei menestystä..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
You can't win always, but you can lose everytime
|
|
|
|
Urug
|
 |
« Vastaus #49 : Kesäkuu 17, 2012, 09:03:59 » |
|
Itse out about 20., loosegoose tuli tossa kiroille vastaan eli out about 15.
Hale oli 5/14
Vähän syletti silloin mutta normi poksuahan se oli. Seppo "oikein teit" Parkkonen, joka vei koko skaban, veti 3 outtisen pakasta heti floppiin kun puskin TT:llä vajaa 30k keskelle prefolop (Sepolla A6s). Sepe oli tosin jo avannut ja sillä oli iso stäkki joten eipä siinä mittää. Nää 3 outtiset kyl aina syö mutta eipä täs muuta ku leuka rintaan ja kohti uusia biittejä. Sain yhden bountyn ja sit vielä 10% Halelta joten ei ny ihan tyhjinkäsin tarvinnu poistuu. Jälkipelitkin oli aika kosteet ja mukava oli taas nähdä jengiä.  Joop, pelimieshän se on, ei eppäilystä, mut kyllä itekin kelpais tollasella runilla edes kerran elämässään naputella. Kaikki flipit himaan, AK kräkkäs naulat, shorttina buttonilta TT kun mulla 88 BB:llä jne.. En mie valita, mutta kyrsiihän tuo 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
You can't win always, but you can lose everytime
|
|
|
|
korppuleipa
|
 |
« Vastaus #50 : Kesäkuu 18, 2012, 08:24:01 » |
|
Terminaattorit oli ja meni. Turnauksesta ei jäänyt jälkipolville pahemmin tarinoitavaa. Alkuun tiukkaa, millä sitten saikin poimittua hyvällä fold EV:llä chipsejä postflop pelissä ja pari kertaa jopa nutsitkin oli kädessä.
Harmi vain, että kaikki premiumkädet tuli turnauksen alkupuolella ja vielä utg - utg +1 paikoille. Vielä harmittavampaa oli, että sen jälkeen kun olin pakotettu paljastamaan pöydän uudelle paistille utg +2 avauskäteni (24s), niin ei mitään roskaa parempaa ilmestynyt.
Pari mielestäni hyvää puskuspottia olisi ollut, mutta 30bb on ehkä vielä vähän liian deep tehdäkseen all-in muuveja 6bb vuoksi. Lopulta aloin kyylätä (mitä olin jo ennen sitäkin tehnyt) 20bb stäckillä odottaen tuplaus paikkaa. Pöytään tässä vaiheessa istahtaa nuorehko pelaaja n. 30bb stäckillä itsestäni 3 paikkaa oikealle, joka sitten alkoikin availemaan ahkerasti minejä. Ajattelin itsekseni; "voi vitun vittu, miksei siihen voinut istua jotain kyylä pappaa". Itselläni vielä tässä vaiheessa n. 30bb eli todella akward stäcki lähteä puolustamaan blindejä semi-agroa kaveria vastaan. Onneksi Pyysärin Aki luckboxas A7s vs 77 agroilijan pois pöydästä.
Ruokatauolle mentäessä olin varma, etten tauolta tullessani pysty olemaan edes ensimmäistä jakoa menemättä all-in 8bb stäckillä, kun isot antetkin oli vielä pelissä. Kuinka ollakkaan, olin pakotettu vielä odottamaan parempaa spottia, kun utg shortti painaa 5bb sisälle ja siihen tiukahko vanhempi herrasmies painaa loput n. 12bb sisälle. Vilkaisen holecardejani ja päätän, että Q9o saa odottaa parempia aikoja. Kaverukset kääntävät esiin KQo vs. 99.
Ruokatauon jälkeen n. 5 jako ja utg on jo paistikkaasti limpannut mukaan. Vilkaisen kortteja ja taivaallinen musiikki alkaa soimaan. KK, kiitos. Loput n. 6bb menee sisään varma voitto mielessä. Mietin, että joku Ax voisi maksella niin saadaan jännitystä tuplaukseen. Sitten aikaisemman käden 99 ilmoittaa olevansa myös all-in ja loput perässä muckaavat. On Hyvin palkitsevaa kyylätä kongeja saadaksesi vain maksu nauloilta. Naulat pitävät, korppu lähtee hakemaan ison vehnäoluen baarin puolelta ja maksaa Halelle hävityn last longerin.
Koska 5/5 pelit olivat heron näkökulmasta sekä liian isot että ei-paistikkaat, niin päätin lähteä imemään pokerisivujen kemuihin ilmaista viinaa. Pileissä tuleekin vielä tutustuttua paremmin muihin pokerista porukoihin ja tietty imettyä ilmaista viinaa.
Seuraavat kädet jäi jollakin tapaa mieleen ja näihin voi iskeä kommenttia.
1) Pöydän lähes katkennut paisti n. 15bb, joka on alkanut avaamaan "katkeamisen" jälkeen aktiivisemmin avaa 2,5 keskeltä. Itsellä CO:ssa K9s, jolla otan maksun. Kohtuu marginaalinen maksu, mutta ajattelin indusoivani kohtuu aktiivisen bb:n maksamaan ja kun antet ja bountit olivat mukana, niin ajattelin saavani kohtuulisen EV:n maksulleni. BB maksaa kuten oletettu ja potissa n. 9bb (jos muistan antet oikein). BB ottaa odotetusti kiinni.
Flop KJxr. BB-checkkaa alle. Paisti lyö n. 5bb, mihin vastaan nostamalla 10bb kipatekseni, jos BB sattuisi shovemaan. BB menee yllättävän pitkäksi ajaksi tankkiin, mutta lopulta luopuu. Paisti osoittaa uskomatonta itsekuria ja kippaa kätensä.
Jos jätetään huomioimatta fold pre-flop mahdollisuus, niin olisiko ollut isompi EV vain maksaa?
2) Pöydän aktiivi avaa alkupositiosta 2,5bb. Pyysäri ottaa kiinni. Oikean puolimmainen toverini ottaa kiinni, itse otan 44 kiinni (n. 35bb) ja BB ottaa kiinni. Flopille mennään 5way.
Flop on kaunis: 249ss. Tulee checkattuna oikealle puolelleni, mistä toveri nostaa n .2/3 potillista. Tankkaan hetken ja päätän 3betata n. 2,2x alkuperäinen avaus. Hieman taustatietoa, että tässä vaiheessa olin availlut ja c-betannut todella pienesti. Avaukset 2,2bb luokkaa ja c-betit puolen potin luokkaa (tosin flopit ovat olleet hyvin suosiollisia pienille c-beteille). Mietin shoven ja tämän peliliikkeen väliltä. Ajattelin, että shove olisi omalla tiukalla imagolla omaisi liian suuren fold EV:n vihua vastaan ja pakkaan menisi suurin osa 9x:stä.
Muut muckaavat ja oikeanpuoleinen toveri ottaa maksun. Turn on 3, mikä ei täydennä väriä. Vihu check ja menen hetkeksi tankkiin. Pienen mietinnän jälkeen päätän betsata vähän alle 2/3 potillista, jättäen taakse n. 15-18bb. Vihu tankkaa ja mutisee minun olevan vedolla, mutta lopulta päätyy foldiin.
Olisko parempi ollut ottaa check turn - shove river? Lyödä vielä pienemmin turn, koska vihu osoittanut maksu mielenkiintoa?
3) Omaan tässä vaiheessa todella tiukan imagon ja päätän avata antejen ollessa päällä utg +3 24ss. Sanoisin rangeni näyttävän tässä vaiheessa KQs+, 99+. Pöytään muutama jako aikaisemmin istunut paistin näköinen kaverus ottaa isosta kiinni.
Flop T86 yhdellä padalla. Checkkaan paistin perässä. Turn on pataa, pientä (tarkka arvo ei muistissa). Checkataan läpi ja river Qd. Paisti check ja tässä vaiheessa mietin över betin ja 2/3 lyönnin välimailta päätyen 2/3 potilliseen vain saadakseni maksun T7o:lta.
Tein pienen arviovirheen tässä kädessä. Uskon, että olisin saanut pöydän muilta vihuilta kipin huomattavan tiukan imagoni perusteella, mutta paisti oli pöydässä ollut vain muutaman jaon, sekä ei selvästi ollut taipuvainen tekemään "isoja" kippejä keskinapeilla. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi river pitänyt mennä check-check, jolloin olisin päässyt muckaamaan korttini ja mahdollisesti voinut jatkaa tiukahkon imagoni hyötykäyttämistä, kun pottikin oli vain n. 6,5 bb.
Ikäviä spotteja, kun tiedät ettet voi perässä checkaamalla voittaa. Tosin potti on pieni ja imagon säilyminen olisi ollut voitettua mahdollisesti voitettua pottia arvokkaampi.
Kaiken kaikkiaan kivaa oli ja töissä on vieläkin kurkku kuivana.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Excalibur
|
 |
« Vastaus #51 : Kesäkuu 19, 2012, 12:59:28 » |
|
1) Kohdan marginaalisesta maksusta K9s sanoitkin jo itse.. Jännä aatella, että haluat tollasella kädellä 3-way-flopin. Toki vaatii hyvät postflop-taidot pelata tuollanen käsi voitollisesti. Imo, suurin osa flopeista kun menee ohi vs. floppaat esim. 9 korkeeseen floppiin kärjen, nii vaikee tietää 3-wayna missä mennään. Flopilta pelkkä maksu, nii viel enempi oisit pihalla, jos kaveri conttaroi turninkin.. Toisaalta, itte kun tykkään noudattaa KISSIä, nii jotenki ei niin usein tartte arvailla missä mennään. 2) Kohdassa hyvin pelattu flopilta ja turnilta. Ehdottamasi check turn - shove river kuulostaa karmealta. Annat vihun vetää väriään ilmasiks.Ja riveriltä käytännössä vaan paremmat maksais sun shoven. Turnin bet size vois olla puol pottiakin, jolla vihu ei sais periaattees oddseja vetää, mut vois maksaa viel. 3) En usko, että kukaan kippaisi tohon sun riverin lyöntiin second pairilla, kun ne laittais sut helposti missanneelle AK:lle, jos olet chekannut flopin ja turnin positiosta riippuen tietty bet sizestä. Yliparit ja kärjet oisit helposti betsannut jo flop ja turn. Joten sun riverin lyönti näyttää ton actionin jälkeen just bluffilta. Onko kassulla tosiaan sellanen sääntö, että ekan puheet postflop joutuu näyttää? Eikä viimesin lyöjä tai reissaaja? 24s pelaaminen aikasesta on tietty vähän hankalaa suurimman osan aikaa, oli sitte millanen imago tahansa.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
korppuleipa
|
 |
« Vastaus #52 : Kesäkuu 19, 2012, 14:13:09 » |
|
1) Kohdan marginaalisesta maksusta K9s sanoitkin jo itse.. Jännä aatella, että haluat tollasella kädellä 3-way-flopin. Toki vaatii hyvät postflop-taidot pelata tuollanen käsi voitollisesti. Imo, suurin osa flopeista kun menee ohi vs. floppaat esim. 9 korkeeseen floppiin kärjen, nii vaikee tietää 3-wayna missä mennään. Flopilta pelkkä maksu, nii viel enempi oisit pihalla, jos kaveri conttaroi turninkin.. Toisaalta, itte kun tykkään noudattaa KISSIä, nii jotenki ei niin usein tartte arvailla missä mennään. 2) Kohdassa hyvin pelattu flopilta ja turnilta. Ehdottamasi check turn - shove river kuulostaa karmealta. Annat vihun vetää väriään ilmasiks.Ja riveriltä käytännössä vaan paremmat maksais sun shoven. Turnin bet size vois olla puol pottiakin, jolla vihu ei sais periaattees oddseja vetää, mut vois maksaa viel. 3) En usko, että kukaan kippaisi tohon sun riverin lyöntiin second pairilla, kun ne laittais sut helposti missanneelle AK:lle, jos olet chekannut flopin ja turnin positiosta riippuen tietty bet sizestä. Yliparit ja kärjet oisit helposti betsannut jo flop ja turn. Joten sun riverin lyönti näyttää ton actionin jälkeen just bluffilta. Onko kassulla tosiaan sellanen sääntö, että ekan puheet postflop joutuu näyttää? Eikä viimesin lyöjä tai reissaaja? 24s pelaaminen aikasesta on tietty vähän hankalaa suurimman osan aikaa, oli sitte millanen imago tahansa..  1) Post-flop suunnitelma oli mennä shortti paistille katki aina jos saadaan kiinni a) kärki b) väriveto + väh. överi kortti c) open enderi + överi kortit Obv. toi oli siis mun näkemys omasta 3bet alarangesta flopille mentäessä. Oma näkemys oli, että bb maksaa niin usein, että saadaan ihan sopivat kertoimet flopilla + bb pelaa ikävässä spotissa. Käytännös mun flopin 3betin jälkeen uskon bb:n mukana roikkumis/shove rangen alapään olevan minimissään kärki + A kickeri tai parempaa eli kippi tulee todella usein. Pelkän kärki pelin olisin tosin kipannut bb:n shoveen näin kuivassa boordissa. Rahaa tehdään koska oli intuitio, ettei alkuperäinen reissaaja voi ottaa checkiä vaan on pakotettu koittaa potin ryöstämistä flopista huolimatta. Jos oon dominoitu, niin sit se on vaa biit. Ei voi mitää. En katkee täydellisesti ja odsit on aina ohivetoon ^^. Lisäksi polarisoidaan omaa maksurangea. 2) Nii siinähä se vaikeus tässä on, että oliko vihu vedolla vai kärjellä mukana. Kärki pelillä em. vaihtoehdolla saatetaan menettää valueta, kun taas jos vedolla, niin vihun mukana pitäminen pienemmällä turnin betsillä voisi olla +EV 3) Tää nyt oli vaan käsiä mitkä perustuu oman imagon tiukkuuteen eli kippejä pitäis agressiivisel pelillä irrota post-flop. Oma mielipide on, et käden pelaaminen anteilla ihan perusteltavissa, mutta isoon blindiin olisi pitänyt valikoitua joku toinen henkilö eli siltä osin huonosti valittu spotti. Mutta true dat et kortit olisivat voineet olla muutakin kuin 24s  Bettasin, koska oon aikasemmin pöydäs pari kertaa mennyt showdowniin hoolikorteilla, millä ei voi voittaa, joten tää oli taasen hieman ohut lyönti. Väärä spotti, huonosti pelattu. Tosin hain ennemmin kippiä hai peliltä, koska vihun peli näytti max. hai peliltä / pieneltä parilta. Tosta showdown säännöstä en ees ole ihan varma miten menee, jos ois menny sököllä loppuun. Vähän sellanen kuva, et vaan flopilla actionia antanu joutuis ekana showdowniin, mutta preflop actioneilla ei olisi vaikutusta. Jos näin olisi mennyt, niin ajatuksena tosiaan olisi että bb olisi ensin näyttänyt, jolloin oisin voinut muckata menettämättä kasvojani pöydässä. Kärsinkö fps:stä vai oliko tässä mitään tolkkua? edit. muutkin saavat haukkua, kun kerrankin jaksoin avautua 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2012, 15:11:39 kirjoittanut korppuleipa »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
IPlayAny4cards
|
 |
« Vastaus #53 : Kesäkuu 20, 2012, 16:33:22 » |
|
Kärsinkö fps:stä vai oliko tässä mitään tolkkua? edit. muutkin saavat haukkua, kun kerrankin jaksoin avautua  Kommentoidaan nyt sitten stna  #1 Mä olen kyllä niin nit, että kippaisin ton K9s:n vielä tähän. Syvillä ihan perusteltua ottaa myös kiinni, mikäli meillä on hyvät riidit avaajasta, takana ei ole squeeze -herkkiä kavereita + blindien kanssa olis vielä yhteistä historiaa. Vaikka olisinkin itse kiltisti kipannut, niin pakko arvostaa, että halutaan pelata myös pokeria. Vähän kuitenkin niin ja näin imo, että voitko sä voitollisesti ottaa mid pos avaajaa vastaan positiosta kiinni 15xbb eff, kun takana on vielä riehuntavaaraakin. Yleensä kuitenkin missataan. Kamalasti ei jää bluffivaraa osumattomiin boardeihin, kun tuplahakuinen vihu ampuu c-betin/survoo jopa suoraan käytännön aina ja on committed jollain A-high missanneilla virityksilläkin. Miten arvioit fold equn? Post as played. #2 Hyvin vedetty. Turnilla olisin lyönyt vähän vähemmän n. 1/2 pot. Ilmaista korttia en lähtis kyllä antamaan. Vihu osuu väriin, tai värikortti tappaa actionin ehkä kuitenkin turhan usein vs saadaan riverin blankosta vielä valueta. Raise flop -> bet turn hyvä. Jos vihu olis positiossa, niin sitten antaisin useammin vähänkään liipaisinherkälle villainille siimaa ampua blank turn, johon päästäisiin survomaan sitten loput ja vihu laajemmalla rangella committed. #3 Tämä herätti eniten ihmetystä. 24s avaus edestä jäis multa taas tekemättä. Joo tiedetään. Nitti mikä nitti  Mielummin vaikka 45s. Table bullya voisin positiosta lyödä tommosella yhden capin roskasutitarilla kylkeenkin joskus, mikäli takana & blindeissa istuu nittejä ja meidän imago on muodostunut kyyläisäksi. Aika vaikea on edestä pelata näitä käsiä voitollisesti, vaikka arvioitaisiin oma post peli pöydän kärkeen. Eniten tässä herätti ihmetystä, että miksi chekataan floppi 6,8,10r perässä? Imo täydellinen floppi c-betata blindin puolustajaa ulos. Vihun rangesta vaaaaaaltaosa missaa & pikkuparitkin tippuu varmasti riittävän usein turnin toiseen piipulliseen, jos flopilla vielä itsepintaisesti otettiin missed overcard tarkastusmaksua. Lisäksi turnille on paljon potentiaalisia ylikortteja, joita päästään esittämään. Miksi siis chekataan perässä? Meillä on aloitekin ja kaikkee hei  Flopin chekillä vaan imo turhan usein vihu isosta innostuu lyömään omalla ilmallaan alle ja sitten saakin hero esittää todella luovia pelisuorituksia saadakseen pottia kotiin. Tuskin me kuitenkaan floppia chekattiin osuaksemme turnilla neljänteen pariin? Noh nyt kun kuitenkin mentiin riverille koputtelemalla puolin ja toisin, niin täytyyhän tähän pieni stabi ottaa. Semmonen pienehkö max 1/2 potin tyylinen valuelta haiskahtava "noh mä osuin nyt siihen akkaan" -lyönti riittää kyllä irrottamaan vihun Ax,Kx, etc lapaset, joilla ei ole osaa eikä arpaa boardista. Melkein aikki napit kuitenkin tarkistaa, kun näin riverille saavutiin. 2/3 pot, saati sitten oberbet olis imo liikaa potin lunastukseen, kun huomattavasti pienempi lyönti ajaa saman asian. Pienemmällä lyönnillä saadaan luonnollisesti myös paremmat kertoimet bluffille. Tää kolmonen oli kyllä melko hämärästi vedetty jäbältä imho 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
KYYLÄÄMINEN ON RAUKKAMAISTA!!!
|
|
|
|
korppuleipa
|
 |
« Vastaus #54 : Kesäkuu 21, 2012, 10:22:31 » |
|
Kommentoidaan nyt sitten stna  1) Voi olla hyvinkin, että siellä avaajalla on ollut 16-17 bb eff., mut eniveis. Oma ajatusleikki oli seuraava. Maksetaan 2,5 bb - 9bb pottiin --> 27,7 %, kun olin lähes varma, että aktiivisesti pelannut bb lähtee mukaan. En uskonut alkuperäisellä avaajalla olevan osuviin floppeihin FEV:tä, vaan menee käytännössä katki KJx boordiin Jx kädessä. Tai TT:llä K8x floppiin jne. Ts. avaaja katkee n. 30 % Mun ajatuksenjuoksulla rahaa tehdään, kun BB ei käytännössä mene ikinä katki kuin premium kärjillä ja paremmilla ja alkupeäinen avaaja lyö 80%+ flopeista, mihin menee katki, kun me ollaan edessä, flipissä tai setupissa (dominoitu K tässä tapauksessa) tai sit release osumattomiin boordeihin, jolloin hävitään 2,5bb. Ja tietty polarisoidaan vähän omaa maksurangea tulevia pelejä varten, mutta se ei tässä tapauksessa ollut the case. Ehkä menee vähän turhan marginaalipeliksi, mutta näin minä poika ajattelin tuon käden pelata kun hoolikorttini näin  3) utg +3 lähentelee jo keskipaikkoja  Myönnän, et 45s olis ollu optimaalisempi peli  Flopin checkasin koska IMO tuollainen boordi osuu random almost any2cards makselijaan niin, että maksaa lähes aina flopin conttarin ja kun oma käsi meni täysin ohi niin olisi pitänyt pillittää 1-3 katua. Tai päättelin et flopin Cbet maksu tulee 6x,8x,Tx, JT+, 66-99, 67o+ eli liikaa compoja jota pitäisi painaa pakkaa pahimmassa tapauksessa useamman kadun verran. Turnin olisin betannut QKA korteilla ja jatkanut pilliä riverillä ellei boordi olis dramaattisesti muutunu. Riverin betsi oli kyl liian iso, koska hai-pelit olis tosiaan pienemmälläkin irronnut. Tosin oudosti pelattu myös vihulta, et turnilla ei tule lyöntiä kärki napilla vaikka väri aukeaa. Pot control kun itse en ole osoittanut mitään mielenkiintoa pottia kohtaan?  Kuten Elky kirjoitti, että 34s tapasia käsiä on mukava pelata koska harvoin menet niillä katki, mutta useimmin jos voitat, niin voitat isosti. Esim. vihu ei välttämättä mene niin helposti katki JJQ floppiin Q:lla, kuin 22Q / 44Q floppiin. Deception my friend, deception is the key word ^_^ . Tosin sapiskaa annan, että avaus tuli liian aikaisesta avaamattomaan pottiin. Ahne ajatteli anteja ja polarisoi omaa avausrangea.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
IPlayAny4cards
|
 |
« Vastaus #55 : Kesäkuu 21, 2012, 12:58:06 » |
|
Kommentoidaan nyt sitten stna  1) Voi olla hyvinkin, että siellä avaajalla on ollut 16-17 bb eff., mut eniveis. Oma ajatusleikki oli seuraava. Maksetaan 2,5 bb - 9bb pottiin --> 27,7 %, kun olin lähes varma, että aktiivisesti pelannut bb lähtee mukaan. En uskonut alkuperäisellä avaajalla olevan osuviin floppeihin FEV:tä, vaan menee käytännössä katki KJx boordiin Jx kädessä. Tai TT:llä K8x floppiin jne. Ts. avaaja katkee n. 30 % Mun ajatuksenjuoksulla rahaa tehdään, kun BB ei käytännössä mene ikinä katki kuin premium kärjillä ja paremmilla ja alkupeäinen avaaja lyö 80%+ flopeista, mihin menee katki, kun me ollaan edessä, flipissä tai setupissa (dominoitu K tässä tapauksessa) tai sit release osumattomiin boordeihin, jolloin hävitään 2,5bb. Ja tietty polarisoidaan vähän omaa maksurangea tulevia pelejä varten, mutta se ei tässä tapauksessa ollut the case. Ehkä menee vähän turhan marginaalipeliksi, mutta näin minä poika ajattelin tuon käden pelata kun hoolikorttini näin  Meidän maksu tulee co:sta, joka ei aktivoitunutta availijaa vastaan haiskahda millään lailla vahvalta. Takana on vielä nappi, SB ja BB toimimatta, joilla on kaikilla mehukas paikka lähteä squeezeroimaan normia laajemmalla rangella em informaatio huomioonottaen. Täytyyhän heron olla myös semihuolissaan, että päästäänkö flopille ylipäätään 2,5xbb investoinnilla? Post variantteja on jo sitten kasapäin riippuen siitä, päästäänkö flopille From HU to 3-5 way. Vihu toki katkennee 2nd pairilla, vedoilla, etc semiosumilla, mutta välillä ollaan raskaasti biitissä, dominoituina osumiin, tai vetoihin. Yleensä missataan toki molemmat ja vihu c-bettaajana vie, kun stack size huomioonottaen meille ei jää muuvailuvaraakaan oikein enää. Nyt tässä post scenaariossa tuo flopin kylkimyyry from 5xbb to 10xbb kusee myös toisinaan, kun BB:lla osuu isosti esim KJ/pohjasetti ja joudutaan kippaamaan roskakärki ja pottiin valui jo 12,5xbb. Noh turha noita variantteja on enempää tässä kaivella, kun niitä obv on niin helvetisti. Summa summarum meikäläisen makuun K9s:lla ajaudutaan liian usein vittumaisiin spotteihin pre tai/ja post, että siksi mielummin kippaisin tässä kuitenkin suoraan. Pelityylikysymyksiä myös toki, mutta minä olenkin nit  3) utg +3 lähentelee jo keskipaikkoja  Myönnän, et 45s olis ollu optimaalisempi peli  Flopin checkasin koska IMO tuollainen boordi osuu random almost any2cards makselijaan niin, että maksaa lähes aina flopin conttarin ja kun oma käsi meni täysin ohi niin olisi pitänyt pillittää 1-3 katua. Tai päättelin et flopin Cbet maksu tulee 6x,8x,Tx, JT+, 66-99, 67o+ eli liikaa compoja jota pitäisi painaa pakkaa pahimmassa tapauksessa useamman kadun verran. Turnin olisin betannut QKA korteilla ja jatkanut pilliä riverillä ellei boordi olis dramaattisesti muutunu. Riverin betsi oli kyl liian iso, koska hai-pelit olis tosiaan pienemmälläkin irronnut. Tosin oudosti pelattu myös vihulta, et turnilla ei tule lyöntiä kärki napilla vaikka väri aukeaa. Pot control kun itse en ole osoittanut mitään mielenkiintoa pottia kohtaan?  Kuten Elky kirjoitti, että 34s tapasia käsiä on mukava pelata koska harvoin menet niillä katki, mutta useimmin jos voitat, niin voitat isosti. Esim. vihu ei välttämättä mene niin helposti katki JJQ floppiin Q:lla, kuin 22Q / 44Q floppiin. Deception my friend, deception is the key word ^_^ . Tosin sapiskaa annan, että avaus tuli liian aikaisesta avaamattomaan pottiin. Ahne ajatteli anteja ja polarisoi omaa avausrangea. Tässä jälkimmäisessä olen kyllä sitä mieltä, että 6,8,10 rainbow missaa myös blindin puolustajan useammin kuin osuu. Yleisimmin siellä lienee JQ,KJ,KQ, roskaässiä, pikkupareja 22-55 jne random kuraa. Mainitsemasi "puolustan any2cards" missaa any2:nsa kuitenkin 2/3 kerroista, eli normi max 1/2 pot size conttarilla painetaan jo rahaa En myöskään näe mitään syytä jättää c-bettiä lyömättä, kun meillä on kädessä aloite ja totaali-ilmaa vailla minkäänlaista showdownvalueta, tahi vetoa. Checkbackaamalla floppi annetaan vaan vihulle mahdollisuus ottaa aloite turnilla, tai osua johonkin oman any2 rangensa roskista. C-bettaisin tässä spotissa kyllä 100% kerroista (vaikka olenkin nit  ). Mulla tää käsi olis menny post seuraavasti: c-bet flop -> checkback turn auenneen fd:n innoittamana ja evaluate river = ankaraa tellien lypsämistä vihun mahdollisesta kippihalukkuudesta riverin akkaan  Ja kyllähän se Doylekin sanoi jo superihqussa systeemissään vuonna kivi ja keppi, että pikkusuittarikonnektorit on suosikkikäsiä. "easy to play. you either win big or loose small." Tässä oleellisinta on, että ollaanko käteen tultaessa riittävän syvillä voittaaksemme isosti? Random suittarit kuitenkin osuu 2pair or better vain 5% ajasta. Stackkien koosta ei ollut mitään mainintaa, mutta oltiinko tässä vaiheessa turnausta enää miten syvillä, kun antetkin oli jo pelissä mukana? Deception my friend ilman muuta, mutta vain riittävän syvillä eiks jeh?  Avauspositiosta annoitkin jo itsellesi hieman sapiskaa. Full table nitille kaikki, paitsi kolme viimosta ennen blindeja on SOOOO F**KING EARLY  Vihun linjat oli kyllä "jokseenkin" hämärän paistikkaat. Osuu 107o kurallaan kärki + gut shot ja koputtelee vaan kiltisti kaikki kadut alle  Noh tässä taas baistin vaatimattomia ajatuksia. Mä mitään mistään tiedä, mutta jutellaan vaan ja pähkäillään. Yhdessä sitten baisteina katketaan ja tullaan voorumin vituttaako? -ketjuun avautumaan. Baisteus on veljeyttä sen aidoimmassa muodossaan. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
korppuleipa
|
 |
« Vastaus #56 : Kesäkuu 21, 2012, 13:30:57 » |
|
Meidän maksu tulee co:sta, joka ei aktivoitunutta availijaa vastaan haiskahda millään lailla vahvalta. Takana on vielä nappi, SB ja BB toimimatta, joilla on kaikilla mehukas paikka lähteä squeezeroimaan normia laajemmalla rangella em informaatio huomioonottaen. Täytyyhän heron olla myös semihuolissaan, että päästäänkö flopille ylipäätään 2,5xbb investoinnilla? Tää on oma näkemys tilanteesta: Avaajalla tuntui olevan halu päästä arpomaan preflop, mut kippaa osumattomaan floppiin. Oletin vihujen huomanneen tämän myös. Varsinkin Jokeripokeri joka istui SB:n paikalla  . Sekä oletin, että oma range näyttää btn,sb ja bb näkökulmasta 55-TT/läjä konnektori käsiä. Näillä riideillä otin, että btn, sb ja bb shove range tulee olla melko kapea 99+, AJs+. Ts. vihut shovee n. 5 % käsistä eli 85 % ajasta päästään flopille. Rajavetona sb, bb saattaa vielä vain maksaa AJs. Shortti btn olisi voinut mennä leveämmälläkin rangella sisään, mutta laitetaan keskiarvoksi tuo 5 %. Post variantteja on jo sitten kasapäin riippuen siitä, päästäänkö flopille From HU to 3-5 way. Vihu toki katkennee 2nd pairilla, vedoilla, etc semiosumilla, mutta välillä ollaan raskaasti biitissä, dominoituina osumiin, tai vetoihin. Yleensä missataan toki molemmat ja vihu c-bettaajana vie, kun stack size huomioonottaen meille ei jää muuvailuvaraakaan oikein enää. Nyt tässä post scenaariossa tuo flopin kylkimyyry from 5xbb to 10xbb kusee myös toisinaan, kun BB:lla osuu isosti esim KJ/pohjasetti ja joudutaan kippaamaan roskakärki ja pottiin valui jo 12,5xbb. Yhtä harvoin se BB osuu niihin rattaisiin, mut ymmärrän ahdistuksesi aiheesta  Jos oletetaan, että BB tulee yli rattailla ym paremmilla niin tämä tapahtuu 6-7 % ajasta? Avaaja menee katki flopilla KJx X% ajasta + muut eli villi arvio Y% ajasta? Toki pitäs ottaa huomioon dominoidut vaihtoehdot/setit/rattaat yms. mut väittäisin tän olevan EV+ _JOS_ vihut toimii kuten olen ajatellut pienessä mielessäni  Tosin otan haasteen vastaan ja voidaan ens kerralla oluen ääressä ottaa stovet, texas instrumentit, paperi, kynät esille ja käydä lasku lävitse ^^. Tässä jälkimmäisessä olen kyllä sitä mieltä, että 6,8,10 rainbow missaa myös blindin puolustajan useammin kuin osuu. Yleisimmin siellä lienee JQ,KJ,KQ, roskaässiä, pikkupareja 22-55 jne random kuraa. Mainitsemasi "puolustan any2cards" missaa any2:nsa kuitenkin 2/3 kerroista, eli normi max 1/2 pot size conttarilla painetaan jo rahaa Deception my friend ilman muuta, mutta vain riittävän syvillä eiks jeh?  Tää on kyl +1. Enough said. Paisti muuvi  edit. Toi KJx tilanteen laskin päin vittua. Ajatusvirhe. Ignooraa 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 21, 2012, 13:37:06 kirjoittanut korppuleipa »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
IPlayAny4cards
|
 |
« Vastaus #57 : Kesäkuu 21, 2012, 14:49:56 » |
|
Meidän maksu tulee co:sta, joka ei aktivoitunutta availijaa vastaan haiskahda millään lailla vahvalta. Takana on vielä nappi, SB ja BB toimimatta, joilla on kaikilla mehukas paikka lähteä squeezeroimaan normia laajemmalla rangella em informaatio huomioonottaen. Täytyyhän heron olla myös semihuolissaan, että päästäänkö flopille ylipäätään 2,5xbb investoinnilla? Tää on oma näkemys tilanteesta: Avaajalla tuntui olevan halu päästä arpomaan preflop, mut kippaa osumattomaan floppiin. Oletin vihujen huomanneen tämän myös. Varsinkin Jokeripokeri joka istui SB:n paikalla  . Sekä oletin, että oma range näyttää btn,sb ja bb näkökulmasta 55-TT/läjä konnektori käsiä. Näillä riideillä otin, että btn, sb ja bb shove range tulee olla melko kapea 99+, AJs+. Ts. vihut shovee n. 5 % käsistä eli 85 % ajasta päästään flopille. Rajavetona sb, bb saattaa vielä vain maksaa AJs. Shortti btn olisi voinut mennä leveämmälläkin rangella sisään, mutta laitetaan keskiarvoksi tuo 5 %. Väännetään nyt vielä tästä, jotta keskustelu ei sammu  Btn, sb & bb suora valueshoverange toki melko kapoinen, mutta observoiva luovempi villain voi löytää tässä helposti linjan 3bet n. 10xbb & call shove, huomattavasti laajemminkin. Jäbän käsi kun ei tässä spotissa vihujen silmin kestä "koskaan" kolmebettiä, niin tommonen 10xbb squeeze nostaa potin koon sb+bb+2,5xbb openraise+2,5xbb call hero + 10xbb squeeze = n. 16,5xbb (+ antet?) ja avaajan mahdollinen arpashove +5xbb jättää maksulle kertoimen 21,5 to 5 = 4,3:1. Anteilla höystettynä kertoimet obv nouseekin hieman. Avaajalle jää kippiosuuttakin vielä, eli komitoiva 3bet squeeze vie potin x% ajasta myös suoraan, mutta vaikka shove tulisinkin, niin noilla kertoimilla muuvin voi tehdä & shoven kopata huomattavasti 5% arvioitua laajemmalla rangella. Itse asiassa tästä squeezeplay muuvista oli melko perusteellinen videokin eräällä opetusvideoita pisteitä vastaan tarjoavalla saitilla (en mainosta  ). Se että onko tähän muuviin joku takana vielä kykeneväinen, onkin jo toinen juttu. Kyllä se SB:n pipopää 99,99% varmasti ainakin  Tietysti squeezaajalla on mielellään syytä olla riittävän kokoinen stack, jotta kyseisen muuvin voi 15xbb avaajaa vastaan tehdä. Tyyliin 30xbb+. Kun squeezerillä potin vie toisinaan myös suoraan ja se avaajan shove ei maksa enää käytännön mitään, niin aika isolla nipulla semipotentiaalisia lapasia tämän voi voitollisesti tehdä, videolla väittivät. Kertoimet kun on niin massiiviset. Siksi siis olin myös huolissani siitä, että joku takana vielä innostuu terveellä nipulla painamaan komitoivan (& avanneen paistin silmin nutsikkaan) kolmosen kylkeen. Njoo ehkä tässä hero purjehtii jo turhan kauas kotisatamasta. Kunhan kirjoittelin : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
korppuleipa
|
 |
« Vastaus #58 : Kesäkuu 25, 2012, 12:28:24 » |
|
Meidän maksu tulee co:sta, joka ei aktivoitunutta availijaa vastaan haiskahda millään lailla vahvalta. Takana on vielä nappi, SB ja BB toimimatta, joilla on kaikilla mehukas paikka lähteä squeezeroimaan normia laajemmalla rangella em informaatio huomioonottaen. Täytyyhän heron olla myös semihuolissaan, että päästäänkö flopille ylipäätään 2,5xbb investoinnilla? Tää on oma näkemys tilanteesta: Avaajalla tuntui olevan halu päästä arpomaan preflop, mut kippaa osumattomaan floppiin. Oletin vihujen huomanneen tämän myös. Varsinkin Jokeripokeri joka istui SB:n paikalla  . Sekä oletin, että oma range näyttää btn,sb ja bb näkökulmasta 55-TT/läjä konnektori käsiä. Näillä riideillä otin, että btn, sb ja bb shove range tulee olla melko kapea 99+, AJs+. Ts. vihut shovee n. 5 % käsistä eli 85 % ajasta päästään flopille. Rajavetona sb, bb saattaa vielä vain maksaa AJs. Shortti btn olisi voinut mennä leveämmälläkin rangella sisään, mutta laitetaan keskiarvoksi tuo 5 %. Väännetään nyt vielä tästä, jotta keskustelu ei sammu  Btn, sb & bb suora valueshoverange toki melko kapoinen, mutta observoiva luovempi villain voi löytää tässä helposti linjan 3bet n. 10xbb & call shove, huomattavasti laajemminkin. Jäbän käsi kun ei tässä spotissa vihujen silmin kestä "koskaan" kolmebettiä, niin tommonen 10xbb squeeze nostaa potin koon sb+bb+2,5xbb openraise+2,5xbb call hero + 10xbb squeeze = n. 16,5xbb (+ antet?) ja avaajan mahdollinen arpashove +5xbb jättää maksulle kertoimen 21,5 to 5 = 4,3:1. Anteilla höystettynä kertoimet obv nouseekin hieman. Avaajalle jää kippiosuuttakin vielä, eli komitoiva 3bet squeeze vie potin x% ajasta myös suoraan, mutta vaikka shove tulisinkin, niin noilla kertoimilla muuvin voi tehdä & shoven kopata huomattavasti 5% arvioitua laajemmalla rangella. Itse asiassa tästä squeezeplay muuvista oli melko perusteellinen videokin eräällä opetusvideoita pisteitä vastaan tarjoavalla saitilla (en mainosta  ). Se että onko tähän muuviin joku takana vielä kykeneväinen, onkin jo toinen juttu. Kyllä se SB:n pipopää 99,99% varmasti ainakin  Tietysti squeezaajalla on mielellään syytä olla riittävän kokoinen stack, jotta kyseisen muuvin voi 15xbb avaajaa vastaan tehdä. Tyyliin 30xbb+. Kun squeezerillä potin vie toisinaan myös suoraan ja se avaajan shove ei maksa enää käytännön mitään, niin aika isolla nipulla semipotentiaalisia lapasia tämän voi voitollisesti tehdä, videolla väittivät. Kertoimet kun on niin massiiviset. Siksi siis olin myös huolissani siitä, että joku takana vielä innostuu terveellä nipulla painamaan komitoivan (& avanneen paistin silmin nutsikkaan) kolmosen kylkeen. Njoo ehkä tässä hero purjehtii jo turhan kauas kotisatamasta. Kunhan kirjoittelin :  +1 kaikille ajatuksille. Lopputuloksenhan tässä tapauksessa määrää seuraavat: 1) btn, sb, bb valueshoverange 2) btn, sb, bb pillishoverange 3) sb, bb callrange --> 3/4bet range flopilla oop (btn oli vähissä, joten en usko pelkkää maksua tulevan koskaan 4) avaajan cbet % ja fold to 3bet % Optimistijolla-ajattelulla päästään varmaan siihen marginaalispottiin ja hieman pessimistisemmällä ajattelulla lievästi -EV. Jos Jokeripokeri lukee threadia niin voisi antaa oman arvionsa sb call/shove rangestansa ko. spottiin  Mielenkiinnosta kihisen kun voidaan joku kerta olut törpön ääressä laskeskella mikä olisi riittävä eff. stäcki koko jotta maksu on +EV ^^
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|