Keskustelua Pokerista
Toukokuu 21, 2013, 22:03:29 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 14   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lets crack some nuts  (Luettu 6814 kertaa)
Anquish89
Sr. Member
Poissa Poissa

Ottakaa huomioon että oon vasta heränny

Profiili
« : Heinäkuu 28, 2012, 12:56:55 »

Nohoniiii pitkästä aikaa jos taas palailis mestoille Smiley

Viime kirjotuksista alkaa oleen reilut puoli vuotta ja aattelin taas vaihtelun ja motivaation vuoksi alkaa pitämää vähä peli päiväkirjaa. Joku saattaa mut muistaa tuosta heeere we go blogista ja jos ei niin sieltä voi käydä tutustuu aikasempii blogi aikaan saannoksiin. Ennen ku alotetaa hommat taas puhtaalta pöydältä ni tehdääs vähä katsausta menneen vuoden peleihin...

Eli pelattua on tullut ja tulostaki syntynyt. Vuoden alussa sain yhelta kaverilta hyvän sopparin pokerimaalle ja sinne tehtiin eka depo 2. helmikuuta. Tuosta aina tähän päivään mennessä on tullut tahkottua 162792 kättä käteispeleissä ja siihen vielä turneet päälle eli varmaa reilut 200000 kättä. Profittia +3,6k ja rakeaki maksettu mukavat 6150€. Pelinä n.90% ajasta on toiminut TELESINA. Hyhyhyyyyi varmaan moni nyt ajattelee, onhan peli erittäinki mielipiteitä jakava Cheesy Itse siitä olen kuitenkin aina tykännyt ja nyt pienellä koutsauksella tuloksetkin on puhuneet puolestaan. Isointa peliä so far on ollut pl0,10 ja neki pelit vain silloin tällöin shotituksia ku on fisua ollu liikenteessä. Pääasiassa siis tullut pelattua pl0,05 jossa max. bini on 20€. Eli runi on ollut hyvää ja onhan tuo telesina suht helppo peli biitata verrata holdemiin ja omppuun. Siihen kun vielä huomioi vastustajien tason ni jo vain on ev+. Aloitin pelit 400€ depolla joka nostettiin reiluun kiloon kuukaudessa. Sitte iski varianssin synkkä puoli ja tultii kilo takaisin alas ALLE kuukaudessa. Vähän aikaa hengiteltiin syvään ja jatkettiin ja huhtikuun lopulta pelit onki sitte ollu yhtä juhlaa. Huhtikuu ja toukokuu grindattiin veren maku suussa päälle 100vip/päivä pelitahtia (se on kuitenki kohtuu paljo meikän mittapuussa) endurance kisojen innoittamana ja toukokuussa yksistään tuliki sellaiset 2k voittoa. Kesäkuussa pelitahti sitte rauhoittui mut runi pysy edelleen kohtuu hyvänä ja profittia tuli. Tän kuun alku puolella iski sitte laiskuus peleihin ja pelit on ollu tooosi vähällä. Aloin sit punnitteen et miten sitä sais taas motivaatiota kohilleen ja totesin et nuo vip kisathan ne on jotka innostaa pelaamaa. Pokerimaalla ei enää kesä ja heinäkuussa ole ollut mitään kisoja tarjota, eikä niitä ole ens kuullekkaan näköpiirissä, joten päätös pelisivuston vaihtamisesta oli edessä. Jätin pokerimaan tilille reilut pari hunttia roikkumaan joilla on nyt muutama viikko aina sillo tällö lätkitty mitä peliä milloinki ilman sen kummempia tuloksia suuntaan jos toiseenkaan. Uudeksi pelipaikaksi valikoitui sitten noiq.

No nii sitte vähä tulevia suunnitelmia. Maanantaina tosiaa depotaa noiqulle muutama satanen ja pelataan pois tuo elokuun endurance. Pelaan varmaan jotain pienen varianssin peliä ELI EI TELLUA, koska pl0,05 tellu peleihinki on syytä omata vähintään se vajaan kilon kassa jotta se olisi brm mielessä vähänkään järkevää touhua. Koitetaan saada elokuun aikana peleistä jotain tulosta irti ja lisäillään kuun lopuksi sitte rb ja endurance rahat rolliin ja sitte lähdetään taas vetämää vaappua tellun pariin. Eli elokuu pelaillaan sillee chillisti ja pohjustetaan peli kassaa syyskuuta varten. Kesätyötkin loppuu elokuun lopulla ja koulun alun myötä jää vähä enemmän virtaa sitte myös pokerille. Meinaa olla nuo kunnossapito hommat tehtailla sen verran väsyttäviä ettei sitä pokeriakaa jaksa ihan kybällä enää iltaisin pelata.

Mutta tällasta... Tietääkseni täällä ei kovin moni blogaaja tellua pääpelinään pelaa, joten jos on telesinaan liittyen kysymyksiä ja uteluita ni vastailen kyllä mielellään. En minä voi sanoa peliä hallitsevani niin hyvin ku kaverit jotka sitä on vuosi kausia ammatikseen hakanneet mut jotain minä oon varmasti sisäistäny kuluneen vuoden aikana. Ja voihan tuosta päälle 150binin upista alle 200k käteen päätellä että ei se nyt ihan kaikki pelkkää tuuria voi olla Cheesy Toivottavasti  :Smiley Pitkä postaus tuli mut respectit niille jotka jakso loppuun asti lukea Smiley Pyritään nyt taas pitämää tää kirjottelu viikottaisena että tästä jotain hupia ja mahollisesti hyötyäki on. MO!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2012, 19:31:36 kirjoittanut Anquish89 » tallennettu
Anquish89
Sr. Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : Heinäkuu 28, 2012, 17:45:40 »

Tuli pikku näppärä sessio omppua otettua... Olis muutama käsi jotka jäi vähä mietityttää  Huh?

Käsi 1

http://www.pokerihanska.com/?h=483627161

Preflop bet ihan standard varmaa tolla kädellä ja maksu 3-bettiin kans ok ku päästää positiosta pelaa ja ollaa deeppinä. Flop napsuu ihan mukavasti ku saadaan värin veto+tupla gutarit ysille ja seiskalle. Vihu lyö potillisen. Mitäs sitte tehdään? Riittääkö tuo käsi 3-bettiin ja sitä kautta mahdollisesti all-iniin? Vaikka onko pelkkä maksu ihan hyvä ku ollaan edelleen syvinä pelkän maksunki jälkeen. Short stäkkiä vastaanhan tuo olis automaattinen pusku. Päädyin siis pelkkää maksuun ja turn kortti kun meni ohi ja vihu lyö toistamiseen potin ni olisko käsi edelleen pelattava vai oliko mun fold ihan oikean veto? Värin ja suorien vedot luulis olevan edellee elossa vaikka pöytä pariutuuki. Eli riittääkö oddsit tuossa maksuun /eli käytännön all-iniin)?

Käsi 2

http://www.pokerihanska.com/?h=484575590

Käsihän on lähes niin hyvä lähtöön ku vaan käsi voi omahassa olla. Mutta olisiko siltikin parempi jättää 4-bet tekemättä potti kontrollia silmällä pitäen? Vai onko 4-bet noin vahvalla kädellä ihan suositeltavaa? Floppi on aivan täyttä kuraa ja käsi muuttuu pelkiksi kuiviksi ässiksi. Siihen kun vihu lyö potin alle ni onko ässät vaan heitettävä pakkaan niinku tein vai onko kädellä mentävä tuossa vaiheessa päätyyn asti jos on vähänkään fiilis että pari riittää tässä vaiheessa voittoon? Eli jos laitan vihun vedolle ja oletan olevani flopilla vielä edellä ässä parilla ja potissa on jo 11,20€ ja stäkkiä on takana jotain 8,50€. Onko loppu stäkki puskettava sisään toivoen ettei vihu osu? Kättä kun katsoo niin vihuhan tuossa taitaa olla prosenteissa edellä fd+oe+op kädellä. Mulla meni sit pupu pöksyyn ja päätin kipata mikä riveriin mentäessä osoittautuikin ihan ok päätökseksi Smiley

Käsi 3

http://www.pokerihanska.com/?h=491672226

Mun preflop peli ehkä on tossa jo vähä kiikun kaakun. Onhan käsi tupla suited mut heikoilla kyllä. Sen takia päätin vaan limpata pottiin ettei joudu mahdollisesti kallista 3-bettiä maksamaa noin ohuella kädellä. Floppi missed mut chekillä päästii turnii jossa sitte napsu. Vihun 3-bet mun lyöntiin on melko usein merkki tosi vahvasta kädestä mut tällä kertaa tuntu että kaveri ois lyöny jo floppii setti osumalla. Onhan floppi melko vedokas. Eli siihen riidiin pohjautuen maksu ja riverihän vaan parantaa mun kättä, joten kai se on pakko maksu vaikka käsi onki erittäin helposti perässä.

Mielipiteitä otetaan vastaan! Smiley
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2012, 19:32:00 kirjoittanut Anquish89 » tallennettu
Anquish89
Sr. Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : Heinäkuu 29, 2012, 13:45:39 »

Pelasinkohan mää nyt ihan päin vittua?

http://www.pokerihanska.com/?h=947256902

Paljolta ois säästyny ku ois heittäny moisen käden mäkeen jo preflop. Entä mitä mieltä ootte flopin maksusta? Suoran täydennys kortti ei saa olla hertta, joten vedetää 7 outtista. Riittääkö se maksuun? Entäpä sitte mun riverin pusku käden kehityttyä edelleen värin vedoksi? Oisko pelkkä call turniin ja all-in/fold riveriin parempi? Sillä linjalla ois kyllä säästäny puolet stäkistä...
tallennettu
Anquish89
Sr. Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : Heinäkuu 29, 2012, 13:51:40 »

Nii joo mulle avautu turniin vielä nelosen avulla uus gutariki kutoselle. Eli jos oikein laskin ni turnilla metsästetään 17 outtista? Noilla outti määrillä taitaa olla ihan ok liike gamblata ja puskea loputki sisään vaikka tiedetäänki ettei vihu oo enää todellakaa kippaamassa... Vai?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2012, 13:53:29 kirjoittanut Anquish89 » tallennettu
apiii
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : Heinäkuu 29, 2012, 17:21:43 »

Sulla lähtee aika paljon outteja pois jos vihu pelaa vedot aggressiivisesti, tällasissa tilanteissa kannattaa ottaa notet ylös miten vihut pelaavat värinvedot tai comboyhdistelmät. Pöytä täyttää suoran turnilla, mutta vihu lyö pottia päälle. Löisikö setillä pottia noin vaaralliseen boardiin?
En ole itse mikään omaha-asiantuntija, mutta olis hauska kuulla muidenki mielipiteitä.. kippi, maksu vai shove turn?
tallennettu
Creepa
Super-Hero Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : Heinäkuu 29, 2012, 17:49:49 »

yks vihu viel takana toimimatta ja se saattaa hyvinki olla tos dominoivil vedoil/suoralla mukana.

Vihu potittaa ni en toho tulis kyl enää kylkee ku FE on nolla ja ollaan aina perässä.Siel on lähes aina suora tai setti ja niit vastaan mikäli ei oo apuvetoja meil on about 40% mut vihul on kyl usein tos apuina fd tai ratakset.

Kippaa pf tollaset paskat, ei johda ku ongelmiin.Suosittelen alkuu tiukentamaa pre huomattavasti ni helpottuu postflop päätökset ku et oo kokoaja semihyvillä käsillä päätöksen edessä.

Millasil statseil pelaat plo?
tallennettu

"oon tässä viiokn sisällä tullu siihen päätökseen että koko homman idea on rakennetut potit ja vasta range..semilimpattujen pottien analysoijat pitävät itseään parhaina mutta totuus on se että rakennetuissa poteissa ne stäkit lähtee tai tulee"
Anquish89
Sr. Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : Heinäkuu 29, 2012, 18:19:46 »

Eiköhän oo käteiset tältä päivältä paketissa. Pelaan vielä ton 20.25 alkavan sunday specialin ja postailen siitä sit miten kävi. Alla vielä käppyrää tän päivän peleistä (sisältää pl10 ja pl20 pelit joita tuli tänää tahkottua).

Joo kyllä edellisen postin hanska ois vaa pitäny pre kipata. Ja turniinki olisin muuten varmasti kipannu mut sattu täydentyy tuo ristin vetoki kaveriksi enkä jaksanu uskoa vihuilla sitä olevan. Oli liian läysä peli preflop ja liian löysä maksu flopilla yrittää suoraa metsästää fd pöytään ja pelkkä maksu turniin ois varmasti ollu parempi ku ei tosiaa fe:tä ollu ollenkaa... Mut yritetään muistaa ens kerralla Smiley Kiitos kaikille jotka näihin mun käsiin jaksaa kommentoida ja jakaa mielipiteitä! Omppu on mulle peli joka on vielä pahasti opettelu vaiheessa ja sen takia on hienoa jos on mahdollista saada kokeneemmilta vinkkejä.

Oon niin noob noiden statsienki suhteen et mitä statseja creepa haluat tietää? VPIP tietty mut mitä muita? Oon foorumeilla nähny että pelaajat postaa statsit tyylii 20/1.9/21/4 mut en oo ikinä sen kummemmin aatellu mitä statseja nuo oikeestaa on Cheesy
tallennettu
Creepa
Super-Hero Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : Heinäkuu 29, 2012, 18:39:13 »

heh okei meinasin siis just vpip/pfr/3bet siis noi yleisimmät.

Pelaat siis luomuna?
tallennettu

"oon tässä viiokn sisällä tullu siihen päätökseen että koko homman idea on rakennetut potit ja vasta range..semilimpattujen pottien analysoijat pitävät itseään parhaina mutta totuus on se että rakennetuissa poteissa ne stäkit lähtee tai tulee"
Anquish89
Sr. Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : Heinäkuu 29, 2012, 19:27:14 »

Okei eli noihin on statsit 27.8/8.5/3.2

Latasin HEMin koneelle viime vuoden lopulla ja jonkin verran siihen sillo tutustuin ja käytin mut nyt ku oon tän vuoden pelannu oikeeastaa vaa pelkkää telesinaa ni eipä sille oo ollu käyttö. HEM ku ei oikee tellu pelejä tue Smiley Mutta nyt ku ainaki syyskuun alkuun asti pelailen omppua ja holdemia ni kyllä on tarkotus HEMiä käyttää koko ajan.
tallennettu
Anquish89
Sr. Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : Heinäkuu 29, 2012, 23:09:22 »

UGH! 20/334 ja 100€ käteen (sunday special 10K guarantee). Tosi tyytyväinen omaan peliin oon läpi turneen. Kupla kun puhkes niin olin top10:ssä chipeissä mut sitte vaan kerta kaikkiaan tyrehty kortin tulo. Pari tasoa mentiin pelkkää kippiä kunnes oli stäkki valahtanu 3,5bb ja iso blindi osu kohdalle. Pöydän agressiivisin pelaaja sit korotti mut all-in ja pakkohan ne oli loputki hilut pöytään iskeä K7s. Vihulla sit sattuki oleen 88 sillä kertaa eikä ohi päästy. Mut eipä siinä... Tyhjästä on paha nyhjästä eritoten turneissa jos ei lappu käy kun aletaa pelaa shortti peliä.
tallennettu
Anquish89
Sr. Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : Heinäkuu 30, 2012, 20:25:37 »

Pari sataa handua tuli tänää grindattua eikä oikeestaa sen kummempia mietintöjä jääny käteen. Tää ehkä ainut joka jäi mieltä kaivertaa...

http://www.pokerihanska.com/?h=362595355&remcards=true&ref=1

(Vihu34 siis totta kai olis tarkotus olla merkitty Vihu3:ksi)

On nii hämärä peli linja kaverilta että olin kerta kaikkiaan ulapalla mun riveri päätöksen kanssa Cheesy Tuntuu että ei kai kaveri mitää settiä/suoraa flopilta noin pitkälle pystyis slouaamaa. Päädyin sit siihen tulokseen et vihu oli värin vedolla flopilta liikenteessä joka sitte täyttyki runner runner suoraksi riveriin. Sellasen käden vihu ilman muuta vois painaa donkkina sisään ku kuvittelee mulla olevan sen verta hyvän käden etten osaa siitä irti päästää ku ei väriäkää pöytään täyttyny. Tai sit se paino bluffina sisään... Jompi kumpi. Mielipiteitä? Olisitteko itse maksanee riveriin tai pelanneet käden muuten vaan ihan erillä tavalla?
tallennettu
Anquish89
Sr. Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : Heinäkuu 31, 2012, 18:51:06 »

Pelit täyttä kuraa tänää  Undecided PL20 tuli pelailtua ja about 3,5 biniä takkiin. Ei paha sinällää mut ärsyttää vaa ku ei tuu oikee mitää korttia jolla lähtiä flopille ja sitte ku tulee ni kassa vaan hujenee. Mut välillä tämmöstä. Muutama käsi alla tän päivän peleistä...

Kai näistä vaan pitäs osata luopua.

http://www.pokerihanska.com/?h=676096473

Pitäs pre vissii kipata vaikka buttonilla ollaanki. Flopilla varmaa paras linja ois maksu, sillä voitas välttää isompi potti jos turn kortti on pelottava niinku se tuossa kädessä nyt on. Mut ei voi kyllä ku ihmetellä vihunkaa peli linjaa tossa kädessä!

http://www.pokerihanska.com/?h=151844060

Sitte ainut josta en oikee oo varma miten ois pitäny pelata... SAA KOMMENTOIDA. Turniin en oikee pysty enää kippaa oe+fd kättä ku vihun all-in lyönti on vaa reilu puol pottia. Käden ainut virhe taitaa olla call vihun 3-bettiin flopilla? Ois pitäny vaa bet foldata.

http://www.pokerihanska.com/?h=641681429

Sitte sellanen kysymys että osaisko joku neuvoa miten HEMistä saa grapgit tietylle aika välille? Jos esim nyt haluaisin katsoa mun grapheja 1.7-20.7 väliseltä ajalta ni onnistuuko?

tallennettu
apiii
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : Heinäkuu 31, 2012, 19:05:57 »

Meet graphs välilehdelle, sit Change  ja Refresh valikkojen vieressä on kohta mihi voit pistää päivämäärän. Siitä klikkaat ja laitat valitut päivämäärät kohtaan Between.
tallennettu
Anquish89
Sr. Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : Heinäkuu 31, 2012, 20:03:32 »

Tänk juu!
tallennettu
Anquish89
Sr. Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : Elokuu 01, 2012, 18:19:31 »

Tänää oliki jo parempi päivä. Lähtö kortteja alko tulemaa alusta asti ja otettiin eiliset tappiot kiinni pienten korojen kera Smiley Alla muutama käsi session alku puolelta. Kahden ekan käden jälkee alko jo tuntumaa että jaaaaa tällanen päiväkö tästäki tulee mut kolmannen käden jälkee mieli piristy jotenki kummasti Cheesy

Bad beat... Kai...

http://www.pokerihanska.com/?h=559869475

Cooler

http://www.pokerihanska.com/?h=856195308

Nonnih! Naps naps Cheesy

http://www.pokerihanska.com/?h=117390254

Harvoin 3-bettaan viimeisen käden kaltasella kädellä sb:stä mut buttonilla oli kaveri joka korotti 100% napilta ja vpip muutenki jotai 90. Vaan näyttää se käsi joskus fisuillaki olevan.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 14   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!